Pedagogik GR (B), Multimodal AI i klassrummet – Undervisning och examination för långsiktig hållbarhet
Litteratur 2026-01-19 - Tills vidare Obligatorisk litteratur
Författare: Furze L.
Titel: Practical AI strategies, engaging with generative AI in education
Upplaga: Senaste
Förlag: Amba press
Författare: Nygren, T.
Titel: AI i skolan: Möjligheter och utmaningar i undervisningen
Upplaga: Senaste
Förlag: Natur och kultur
Författare: Rangsjö, J., Tensetti, J
Titel: Med AI som stöd: lyft lärandet med AI
Upplaga: Senaste
Förlag: Liber, ISBN: 9789147156429
Referenslitteratur
Författare: Foung, D., Lin, L., & Chen, J.
Titel: Reinventing assessments with ChatGPT and other online tools: Opportunities for GenAI-empowered assessment practices
Upplaga: 2024
Förlag: Computers and Education: Artificial Intelligence, 100250
Författare: Mozelius, P.
Titel: Generative AI and its impact on activities and assessment in higher education: Some recommendations From master's students
Upplaga: 2024
Tidskrift: In 4th International Conference on AI Research, ICAIR 2024
Författare: Perkins, M., Furze, L., Roe, J., & MacVaugh, J.
Titel: The artificial intelligence assessment scale (AIAS): A framework for ethical integration of generative AI in educational assessment
Upplaga: 2024
Tidskrift: Journal of University Teaching and Learning Practice, 21(06)
Författare: Purvis, B., Mao, Y., & Robinson, D.
Titel: Three pillars of sustainability: In search of conceptual origins
Upplaga: 2019
Tidskrift: Sustainability Science, 14(3), 681–695